Lakše učenje u školi

ponedjeljak, 12. listopada 2015

Lakše učenje u školi

Učenici koji borave u učionicama koje su decentno aromatizirane eteričnim uljima citrusa imaju bolju koncentraciju i manje ulaze u konflikte. Ovo je dokazala studija u bavarskim školama. U okviru projekta, u određenom vremenskom razdoblju, u učionice su stavljeni prirodni eterični mirisi. Također su na početku i kraju projekta ispitani učitelji i učenici  o njihovom mišljenju. Pri tome su obje strane suglasne da su učenici uz eterična ulja bolje učili i da je vladala opuštenija atmosfera u učionicama. 

Za vrijeme trajanja projekta udvostručio se broj učenika koji su u razredu imali bolju koncentraciju od 18 na 40 posto. Također je nakon završetka projekta samo još jedna trećina učenika razrednu zajednicu označila kao „često umornu i nemotiviranu“, a dok je to na početku bilo 45 posto. Klima u razredu naročito se popravila u osnovnim školama. Postotak od 18 posto, koji su zajedništvo u razredu  ocijenili kao loše, na kraju projekta pao je na nulu. Učitelji su također za vrijeme trajanja projekta primijetili opušteniju atmosferu. To je pozitivno utjecalo na učenje. Sličan rezultata bio je i u srednjim školama: Posebno se poboljšala sposobnost koncentracije i do kako učenika, tako i nastavnika. Tako je po prvi puta u školskoj svakodnevnici znanstvenom studijom dokazano smirujuće djelovanje prirodnih citrusnih ulja koji pospješuju koncentraciju.  

U projektu sudjelovalo je šest škola (po dvije osnovne, srednje i strukovne škole). Pri tome su unaprijed detaljno obaviješteni i uključeni u samo testiranje učiteljsko i nastavno vijeće, učitelji, nastavnici i roditelji. „Od strane škola vladalo je veliko zanimanje za sudjelovanje u ovom pionirskom projektu“, rekla je Elke Inspruckner, inicijatorica projekta koja niz godina radi kao školska savjetnica, aroma terapeut i terapeut.  „Kako bi bila osigurana kompetentna skrb, ograničila sam se na šest škola. Svi sudionici obaviješteni su o sastojcima korištenih prirodnih mješavina, ali ne i o njihovom eventualnom djelovanju. Tako nitko nije bio pod utjecajem sugestija.“    

Elke Inspruckner, ovisno o zadatku, za svoje projekte miješa individualne recepture od eteričnih ulja, pri čemu se pouzda u svoje opširno znanje kao aroma terapeutkinja.  Za školski pokus odabrala je prirodnu mješavinu „lakše učenje“ tvrtke Primavera, vodećem ponuditelju dragocjenih eteričnih ulja. Sintetično proizvedeni mirisi za gospođu Inspruckner ne dolaze u obzir, jer nemaju nikakav utjecaj na zdravlje, često izazivaju nepoželjne reakcije te brzo može doći do predoziranja. „Bilo mi je važno da su sastojci ispitani vezano uz njihovo djelovanje. Također bi miris trebao biti ugodan za što više osoba. Mješavina „lakše učenje“ ispunjava navedene kriterije i čini primjenu vrlo jednostavnu“, kazala je Inspruckner. 

Lakše učenje pomoću prirode 

Prije početka aromatizacije prostorija podijeljena je anketa. Njome je trebalo utvrditi raspoloženje u razredu. Postavljena su pitanja npr. od zraku u prostoriji, raspoloženju u razredu i o sposobnosti koncentracije. Zatim su se po dva učenika iz svakog razreda obučili kako primjeniti električnog raspršivača i kako pravilno dozirati. Mjesto postavljanja zajedničiki su odredili učenici razreda. S obzirom da je za pravilno doziranje ključna veličina razreda, za Elku Inspruckner posebno je bila važna pravilna primjena raspršivača.  „U osnovi vrijedi pravilo, manje je više“, rekla je stručnjakinja. 

Aromatizacija učionica  započela je u travnju 2015.. Nakon uskršnjih praznika produžena je na molbu svih škola na pet do šest tjedana. Elke Inspruckner nije bila iznenađena zbog pozitivnih rezultata. Ona već mnogo godina cijeni djelovanje visokovrijednih eteričnih ulja, kako bi u školama bio bolji zrak, vladalo manje stresa i dobro raspoloženje. „Projekt potvrđuje moja iskustva. Sa pravilnim mirisom u zraku, mogu se stvoriti djelotvorni akcenti, jer u ugodnoj atmosferi lakše se uči. Aromaterapija može učenike poduprijeti da bolje rade, da su manje pod stresom i da naposljetku idu rađe u školu“. 

Bolja koncentracija i veća motiviranost pomoću aromaterapije 

Djelovanje eteričnih ulja iz citrusa kod poteškoća sa koncentracijom dokazana je u mnogim studijama. U mješavini -  „lakše učenje“, koja je posebno razvijena kao potpora koncentraciji, sadržana su sljedeća prirodna ulja: 

  • Limun: Ovim uljem aktivira se sposobnost koncentracije te ono također pomaže u razbistravanju misli. Limun se uvijek nalazi na samom vrhu najdražih mirisa na svijetu. 

  • Grejp: Ovo ulje pobuđuje životnu energiju te aktivira lučenje vlastitih hormona sreće. Razveseljava te također djeluje i protiv napetosti i razdražljivosti. 

  • Naranča: Ovaj miris daje bolje raspoloženje i smiruje živce. Uz to pomaže u smanjenju stresa i straha. 

I Beate Kern, koja radi kao docentica na Sveučilištu Hannover, koristi prirodne mirise za povećanje pažnje svojih studenata. „Naš mozak uvijek uči i ništa ne voli raditi više od toga“, zna Beata Kern koja za svoj rad o kreiranju prostora za rad i učenje koristi i znanje iz neuroznanosti. „Limun osvježava i oživljuje te podupire misaoni rad“, kaže nadalje. 

Za vrijeme trajanja školskog projekta znatno su se smanjili izostanci radi bolesti, što stručnjaci za aromaterapiju pripisuju pročišćavajućem djelovanju eteričnih ulja na zrak u prostoru. Da blaga aromatizacija smanjuje opterećenje bakterijama, virusima i gljivicama, znanstveno je dokazano još u 60-tim godinama. Naravno da se tako i smanjuje opasnost od zaraza i rizik od bolesti, što je u razredima bilo vidljivo smanjenim izostancima radi bolesti. Mirisi mogu preko noći čak pomoći u pamćenju novo naučenih informacija.  To su još prije nekoliko godina uspješno dokazali znanstvenici za mozak iz Lübecker u laboratoriju za spavanje.