Sedam savjeta za sprječavanje strija za vrijeme trudnoće

ponedjeljak, 08. svibnja 2017

Sedam savjeta za sprječavanje strija za vrijeme trudnoće

Kako spriječiti nastajanje strija – jedna od najvažnijih briga buduće majke. Ništa čudno, 9 od 10 trudnica mora se suočiti s ovim malim, neugodnim crtama. Ipak se samo radi o prirodnim znakovima majčinstva. Uz pomoć nekoliko trikova moguće je smanjiti ili spriječiti njihovo nastajanje.

Prilagoditi stil života!

1. Uravnotežena prehrana je dobra za kožu.

Hranite se uravnoteženo i prije svega koristite namirnice koje su dobre za kožu. Za vrijeme trudnoće je uravnotežena prehrana dobra ne samo za vas, nego i za vašu bebu i vašu kožu. To znači da trebate jesti sve i to u razumnim količinama, koje osiguravaju dovoljnu količini lipida (masnih kiselina) u koži. Lipidi su zapravo  »cement« koji kožu drži zajedno. Posebno su važne esencijalne masne kiseline (Omega 3 i 6) ,koje tijelo ne može samo proizvoditi. To znači da ih je potrebno unositi kroz prehranu. Ove masne kiseline dozvoljavaju koži da zadrži svoju čvrstoću i elastičnost. Dakle, jedite masnoće (naravno – u umjerenim količinama).

Idealni su margarini (pripazite: obavezno upotrebljavajte margarine bez transmasnih kiselina) koji su bogati Omega 3 masnim kiselinama kao namaz za doručak a za svaki sljedeći obrok 2 jušne žlice ulja, kako bi začinili salate ili drugu hranu (najbolje ulje orašida, repice, maslina ili koštica grožđa). Ove su prehrambene namirnice  dobar izvor vitamina E, antioksidanta  koji štiti kožu. U namirnice koje u bogate vitaminom E, ubrajamo i: školjke, sjemenke, avokado, masnu ribu (losos, cipal,....). Voće i povrće je također bogato antioksidansima.

Vitamin A je vitamin topiv u mastima. Doprinosi regulaciji keratina (tvar koja tvori površinski sloj kože, kosu i nokte) i ublažava suhoću i grubost kože. Nalazi se u žutom i narančastom voću i povrću, ali ga možemo naći i u masnoćama, na primjer maslacu ili margarinu.
Savjet: nemojte zaboraviti da maslac i margarin sadrže jednaku količinu masti!

2. Pijte!

Voda je neophodna za čišćenje vašeg tijela i jačanje stanica. Osim toga, samo dovoljno tekućine osigurava dovoljno vlage u koži. Ako ne možete popiti preporučenih 1,5 litara vode dnevno, možete dodatno uzeti tekućinu ako jedete voće i povrće.  I čaj je dobra ideja. Pripazite s kavom: kofein je diuretik.

3. Sport

Sportom možete potaknuti i poboljšati elastičnost kože. Bilo da se radi o jogi, šetnjama ili plivanju – izbor je velik.

4. Dobivanje na tjelesnoj težini - postupno je nabolje

Naglo debljanje (a zatim i mršavljenje) veoma opterećuje kožu i potiče nastajanje strija. To se ne događa samo u vrijeme trudnoće, isto se događa i kod dijeta pa čak i za vrijeme puberteta.

Za vrijeme trudnoće je najbolje ako postepeno dobivate na težini. Jedite, nemojte gladovati, ali ne pretjerujte.

Pravilna njega kože sprječava nastajanje strija.

5. Radite piling kože!

Ništa nije tako dobro za kožu kao nježni piling – čak i za osjetljiva područja i protiv strija. Piling uklanja odumrle stanice kože, potiče disanje kože i sposobnost regeneracije. Ovaj savjet smanjuje vidljivost već postojećih strija.

6. Vlaženje i masaža kože

Važan korak u prevenciji protiv strija je redovita njega. Najidealnije bi bilo da se obavlja svaki dan ujutro i navečer. Kod masaža se fokusirate na ona mjesta koja su podložna nastajanju strija: trbuh, stražnjica, bokovi i noge. Odaberite hranjivo ulje za masažu, bogato esencijalnim masnim kiselinama i koje poboljšava elastičnost kože.

7. Zaštita od sunca

Trudnice su posebno sklone strijama. Ako duže boravite na suncu bez kreme za sunčanje još više dolaze do izražaja. Najbolje je da upotrebljavate proizvode bez kemijskih UV filtera.