Farfalla – 30 godina iskustva

Za švicarsku tvrtku Farfalla, pioniru u proizvodnji organske kozmetike i mirisa, su organski proizvodi već 30 godina logičan izbor. Osim toga, kombinacija "cvijeta" i "moći" sastavni su dio povijesti tvrtke. To potvrđuju i četiri osnivača, Marianne i Jean-Claude Richard i Gian Furrer i Paul Gisler, koji se poznaju od djetinjstva: "Od početka nas je inspiriralo traženje harmonije zdravlja, duha i prirodne ljepote. Ljudi diljem svijeta su nas podučavali kako nas biljke i njihova primjena mogu dovesti u ravnotežu. "U to vrijeme tvrtka je bila tek šapat u vjetru. Otprilike tako tih kao let leptira? Pa, to bi moglo biti tako, jer je talijanski naziv za leptira bio inspiracija za ime tvrtke o kojemu se nije puno raspravljalo, kao što Jean-Claude, koji je bio i još uvijek je, zadužen u tvrtki za mirise, kaže: "Ime se nametnulo samo po sebi."

Izuzetni mirisi eteričnih ulja iz Farfalla kolekcije se također koriste kao aktivni sastojci. Njihove su učinke četiri osnivača vrlo rano saznali. "Babica" tvrtke je zapravo peti prijatelj koji je 70-ih godina u Zürichu u Rosenhof-u prodavao eterična ulja. Bočice s ulje skladištio je ispod kreveta u svom stanu. Uskoro, međutim, nije mogao spavati. Za osmologa Jean-Clauda bilo je to sasvim logično: "Mirisi imaju neki učinak na tebe". Već prvi kontakt s mirisima fascinirao je četiri prijatelja: "Svi smo mi imali afinitet prema mirisima. Tada sam za vrijeme šetnji s našim sinom Malvinom skupljao cvjetove božura, jer sam veoma volio taj miris."

Oduševljeni ogromnom snagom čistih eteričnih ulja i njihovim izvrsnim efektima u kozmetici i mirisima, četiri su osnivača krenula u istraživanje. U cijelom su svijetu učili od ljudi iz različitih kultura, kako biljke i njihova pravilna primjena utječu na stabiliziranje tijela i uma. "Tako su se naši znatiželjni nosovi susreli s prirodnim mirisima i metodama aromaterapije i tada smo krenuli sa proizvodnjom prirodne kozmetike koja kao osnovu ima eterična ulja", kaže Marianne Richard. "Dobro se sjećam svog oca kako stoji u kuhinji i miješa kreme u mikseru", dodaje Richard Malvin, koji je sada odgovoran za marketing tvrtke.

"To je bilo doba prije nego što je definirana bio- scena, vrijeme prije izuma interneta. Za nas je to bio prekrasno razdoblje kada je postojala potreba za putovanjima na kojima smo, diljem svijeta, pokušavali pronaći poljoprivrednike koji su u skladu s prirodom i prema starim tradicijama svoje kulture, uzgajali, skupljali i destilirali mirisno bilje", objašnjava Gian Furrer, koji je danas predsjednik uprave Farfalle. "Naučili smo mnogo, ne samo o širokoj primjeni fantastičnog ljekovitog bilja na tijelo i psihu, nego i mnogo o prirodi tih biljaka od ljudi, od kojih su neki bili pravi znalci i koji su tijekom godina postali pravi prijatelji."

Naoružani bogatim etno-botaničkim znanjem četiri su prijatelja 1985. u Zürichu osnovali tvrtku Farfalla. Ubrzo se mlada tvrtka, koja je bila poznata samo rijetkima, razvila do jednog od glavnih dobavljača organskih proizvoda najviše kvalitete. Što se tiče odnosa prema prirodnosti sastojaka i transparentnosti podrijetla, do danas se ništa se nije promijenilo. Tvrtka i danas sve biljne sirovine nabavlja od poljoprivrednika koji posjeduju dvije stvari: strast za organski uzgoj ili prikupljanje organskog bilja i aktivno su socijalno angažirani u zajednici.

Najveći izazov, zadovoljiti potrebe različite kože kod ljudi, čuvajući što je više moguće čistoću prirodnih-biljnih, bio-održivih sastojaka, odlično je savladao razvojni tim u Švicarskoj.