Oznake na proizvodima: o roku trajanja

ponedjeljak, 02. svibnja 2016

Oznake na proizvodima: o roku trajanja

Stražnja strana većine kozmetičkih pakiranja izgleda uvijek vrlo slično jedna drugoj. Razlog je jednostavan: tako je propisano. Osim podataka o zemlji porijekla, sadržaju i eventualnim mjerama opreza, tu se nalaze i podaci o roku trajanja. Postoje dvije različite vrste: rok trajanja i rok upotrebe. Pogledajmo malo preciznije obje oznake.

Rok trajanja

Kozmetički proizvodi moraju u EU, ako im trajnost nije dulja od trideset mjeseci, imati podatke o roku trajanja. To je prikazano simbolom u obliku pješčanog sata, i podatkom o odgovarajućem datumu.

Rok trajanja govori nešto o tome, kako dugo proizvod, pri pravilnom čuvanju, zadržava svoje funkcije i kakvoću. Ne radi se o datumu isteka. Proizvod se, dakle može koristiti i nakon tog roka bez ikakve opasnosti ili problema.

Rok upotrebe

Rok upotrebe važi za proizvode koji imaju trajnost dulju od trideset mjeseci, i vrijedi od trenutka kada se proizvod otvori. Simbol za to je otvorena kutijica kreme, a u sredini je naveden broj, koji označava koliko mjeseci nakon otvaranja, se proizvod može koristiti.

Je li neki proizvod već neupotrebljiv?

Može se relativno jednostavno saznati da li je neki proizvod neupotrebljiv. Jednostavno postavite ova pitanja:

  • Je su li se pojedini sastavni dijelovi, npr. neke kreme razdvojili?

  • Izgleda li proizvod drugačije? Je li se optički promijenio? Je li došlo do optičkih nedostataka?

  • Je li proizvod dobio neugodan miris?

Ako je odgovor na ova pitanja »Da«, tada ga nemojte koristiti.

2 Napomene:

  1. Neki proizvodi su pokvareni, a da nema vidljivih promjena.

  2. Kod prirodne kozmetike može doći do toga da se pojedini sastavni dijelovi razdvoje i proizvod je potrebno protresti da bi se oni ponovno pomiješali. U takvom slučaju, pronaći ćete podatke o tome na pakiranju.